lørdag den 28. marts 2015

Påskeæg på vrangen...

Nogen gange kan det være godt at vende tingene lidt på hovedet...eller vende vrangen ud .
Nu har vi i så mange år dekoreret påskeæggene udenpå og haft det svært med kun, at lave et lille bitte hul i hver ende og vi pustet til vi var blå i hovederne...
Nu må det være på tide, at dekorere æggene indeni...og der skal selvklart være et lidt større hul i ægget for ellers kan dekorationen jo ikke ses.

Disse tre æg er en slags prototyper. Silkepapir klippet i små stykker og limet indeni æggeskallen med skolelim fortyndet med vand.
Jeg arbejder på nogen lidt andre modeller, som jeg lige holder lidt tæt til kroppen et stykke tid endnu.
Jeg har lavet hul i ægget midt på, med en spids kniv og forsigtigt lavet hullet større og større, indtil jeg syntes det havde den rigtige facon. Efterfølgende skyllede jeg æggeskallerne grundigt og lod dem tørre helt, inden jeg klistrede silkepapirstykkerne i skallerne...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥