torsdag den 23. oktober 2014

Stoftryk med støbejern eller en bordskåner på maven...



En borskåner midt på maven er måske ikke  helt almindelig kutyme...
Men en top med et aftryk af en borskåner har jeg nu alligevel - almindelig kutyme eller ej!
Der er sikkert mange der har sådan en støbejernsborskåner som denne her...de var rigtig meget fremme for nogle år siden og var ikke særlig dyre. Jeg har to som jeg har købt i måske Netto eller Fakta.
Nu bruger jeg dem ikke som bordskånere mere for de små gummidutter under bunden er gået af,  men de er nu ganske fine at trykke med. Jeg duppede tekstilfarve på bordskåneren med en skumsvamp og lagde borskåneren på toppen med malingen nedad forstås. Støbejernet giver trykket et lidt råt og uperfekt look - Lige efter min smag...
En helt ensfarvet sweatshirt i grå ligger allerede parat på trykkebordet...Der er altid en vis risiko for at man kommer til at ødelægge beklædningsgenstanden så et prøvetryk på en billig top eller slidt tshirt er altid en god ide. Desuden mærker jeg op hvor trykket skal være for et pivskævt aftryk af en borskåner...det ville nu alligevel være
Bordskåneren kan nu også sagtens bruges til at trykke på papir med, men så er det bedst at bruge acrylmaling eller tryksværte...
I øvrigt har bordskånerne også tidligere været involveret i kreaprojekter, den gang drejede det sig bare om noget helt andet...



1 kommentar:

  1. Det ser da fantastisk ud, jeg beundrer altså dit finde-på-gen

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥