tirsdag den 30. april 2013

125 gram flammet uld...

125 gram ulden effektgarn fra Drops er der gået til denne vest...strikket på pinde 5,5.
Jeg ved faktisk ikke, hvor vild jeg er med flammeflimsedimseriet på vesten, men modellen er jeg derimod vild med og det er ikke den sidste af slagsen jeg har strikket, det kan jeg allerede nu mærke.
Bærestykket er strikket i rib, hvor jeg synes garnet helt kommer til sin ret...Vesten er dejlig let og kan snildt bruget her til sommer hvor jeg satser på, at varmen og solen vil brage "for fulde gardiner" :-)
Jeg startede bærestykket med fire ret og to vrag og strikkede tolv omgange med det, dernæst tre ret og to vrang i tolv omgange, herefter tolv omgange med to ret og to vrang, og til sidst indtagning til en ret og en vrang...Såre simpelt, men ribben giver en rigtig god pasform...
I virkeligheden er farven dog noget mere lilla end fotoet gengiver...
Og når jeg nu har 500 gram af den rødlilla flammede uld, kan der vel nok blive til en lille sweater eller noget, osse...


2 kommentarer:

  1. En rigtig skøn vest, jeg kunne godt forestille mig, at den er behagelig at have på, også på en kold sommerdag.
    Kan du have en god onsdag

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny: Ja den er skøn at have på...om den er så pæn ved jeg ikke, men hverdagstøj kan man jo altid bruge...

      Slet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥